OM138
Datum výroby: 1935 - 1940
Technika: 4 - válec OHV, 8V
Varianty: 2,6 L 33 kw
Použití: M-B 260D
Charakteristika: Vůbec první dieslový motor použitý v osobním automobilu
OM636
Datum výroby: 1949 - 1955
Technika: 4 - válec OHV, 8V
Varianty: 1,8 L 32 kw
Použití: M-B W120 (180D)
Charakteristika: První poválečný naftový motor M-B, evoluce motoru OM138
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
OM621
Datum výroby: 1956 - 1968
Technika: 4 - válec OHC, 8V
Varianty: 1,9 L 37 kw 2,0 L 40 kw
Použití: M-B W110 (190D) M-B W120 (200D)
Charakteristika: Nová konstrukce motoru, rozvod OHC, zlepšený projev motoru a spotřeby
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
OM615
Datum výroby: 1968 - 1985
Technika: 4 - válec OHC, 8V
Varianty: 2,0 L 40 kw 2,2 L 44 kw
Použití: M-B W114 / W115 (190D) ; (200D)
Charakteristika: Evoluce motoru OM621, mimořádná spolehlivost a odolnost
OM616
Datum výroby: 1973 - 1986
Technika: 4 - válec OHC, 8V
Varianty: 2,4 L 48 kw
Použití: M-B W115 (240D) M-B W123 (240D)
Charakteristika: Stejná konstrukce jako OM615, motor opět vyniká mimořádnou spolehlivostí a odolností.
OM617
Datum výroby: 1974 - 1991
Technika: 5 - válec OHC, 10V
Varianty: 3,0 L 59 kw (do roku 1979) 3,0 L 65 kw (od roku 1979) 3,0 L Turbo 89 kw (do roku 1982) 3,0 L Turbo 92 kw (od roku 1982)
Použití: M-B W115 (240D 3,0) M-B W123 (300D) ; (300 TD Turbo) M-B W116 (300 SD Turbo) M-B W460 (300 GD)
Charakteristika: První naftový 5-ti válec - vznikl prodloužením motoru OM616 o jeden válec, mimořádná spolehlivost a odolnost
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
OM601
Datum výroby: 1983 - 1993
Technika: 4 - válec OHC, 8V
Varianty: 2,0 L 54 kw
Použití: M-B W201 (200D) M-B W124 (200D)
Charakteristika: Nová konstrukce motoru s hliníkovou hlavou a litinovým blokem, další snížení spotřeby, mimořádná spolehlivost.
OM602
Datum výroby: 1985 - 2000
Technika: 5 - válec OHC, 10V
Varianty: 2,5 L 66 kw (do roku 1989) 2,5 L 69 kw (od roku 1989) 2,5 L Turbo 90 kw (do roku 1988) 2,5 L Turbo 92 kw (od roku 1988)
2,9 L 75 kw 2,9 L Turbo 88 kw 2,9 L Turbo 95 kw
Použití: M-B W201 (190 2,5 D) ; (190D 2,5 Turbo) M-B W124 (250D) ; (250D Turbo) M-B W210 (E290 Turbodiesel) M-B W460 (250 GD) ; (290 GD) ; (290 GD Turbodiesel)
Charakteristika: Vychází z konstrukce motoru OM601. Oproti předchůdci OM617 snížení spotřeby, stále mimořádná spolehlivost
OM603
Datum výroby: 1986 - 1997
Technika: 6 - válec OHC, 12V
Varianty: 3,0 L 81 kw (do roku 1989) 3,0 L 84 kw (od roku 1989) 3,0 L Turbo 106 kw (do roku 1988) 3,0 L Turbo 108 kw (od roku 1988)
3,5 L Turbo 100 kw 3,5 L Turbo 110 kw
Použití: M-B W124 (300 D) ; (300 D Turbo) M-B W126 (300 SDL) ; (350 SDL) M-B W140 (300 SD) ; (S 350)
Charakteristika: První naftový 6-ti válec. Vychází z konstrukce motoru OM601. Nadprůměrná spolehlivost. Možnost úniku oleje přes těsnění hlavy. US modely s problematickým filtrem pevných částic (trap oxidizer).
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
OM604
Datum výroby: 1993 - 1998
Technika: 4 - válec DOHC, 16V
Varianty: 2,0 L 65 kw 2,2 L 70 kw
Použití: M-B W202 (C 200 D) ; (2 220 D) M-B W210 (E 200 D) ; (E 220 D)
Charakteristika: Nová konstrukce motoru s hliníkovou hlavou, litinovým blokem a novým rozvodem DOHC se 4-mi ventily na válec. Stále ještě nepřímé vstřikování paliva pomocí rotačního čerpadla Lukas, které může mít problém s těsněním, jinak motor nadprůměrně spolehlivý.
OM605
Datum výroby: 1993 - 2001
Technika: 5 - válec DOHC, 20V
Varianty: 2,5 L 83 kw 2,5 L Turbo 110 kw
Použití: M-B W202 (C 250 D) ; (C 250 Turbodiesel) M-B W124 (E 250 D) M-B W210 (E 250 D) ; (E 250 Turbodiesel)
Charakteristika: Vychází z konstrukce motoru OM604. Oproti předchůdci OM602 snížení spotřeby a zlepšení kultivovanosti, stále nadprůměrná spolehlivost
OM606
Datum výroby: 1993 - 2001
Technika: 6 - válec DOHC, 24V
Varianty: 3,0 L 100 kw 3,0 L Turbo 130 kw
Použití: M-B W124 (E 300 D) M-B W210 (E 300 D) ; (E 300 Turbodiesel) M-B W140 (S 300 Turbodiesel) M-B W463 (G 300 Turbodiesel)
Charakteristika: Vychází z konstrukce motoru OM604. Oproti předchůdci OM603 snížení spotřeby a zvýšení výkonu, stále mimořádná spolehlivost
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
OM668
Datum výroby: 1997 - 2005
Technika: 4 - válec DOHC, 16V, Turbo, Common-Rail
Varianty: 1,7 L 44 kw 1,7 L 55 kw 1,7 L 66 kw 1,7 L 70 kw
Použití: M-B W168 (A 160 CDI) ; (A 170 CDI)
Charakteristika: Zcela nová konstrukce motoru s přímým vstřikováním nafty do válců určená pro novou malou třídu A, velice robusní a spolehlivý motor.
OM611
Datum výroby: 1998 - 2008
Technika: 4 - válec DOHC, 16V, Turbo, Common-Rail
Varianty: 2,1 L 85 kw (do roku 2003) 2,1 L 90 kw (od roku 2003) 2,1 L 105 kw
2,2 L 75 kw 2,2 L 92 kw
Použití: M-B W202 (C 200 CDI) ; (C 220 CDI) M-B W203 (C 200 CDI) ; (C 220 CDI)
Charakteristika: Nástupce motoru OM604 s novou konstrukcí a přímým vstřikováním nafty do válců. Pozlobit může EGR ventil, případně vstřikovače nafty. V praxi se to však děje jen u motorů s velmi vysokým nájezdem. Obšas mohou motor pozlobit výřivé klapky v sání. Stále se jedná o velice spolehlivé motory.
OM612
Datum výroby: 1999 - 2006
Technika: 5 - válec DOHC, 20V, Turbo, Common-Rail
Varianty: 2,7 L 125 kw
Použití: M-B W203 (E 270 CDI) M-B W210 (C 270 CDI)
Charakteristika: Vychází z konstrukce motoru OM611. Pozlobit může EGR ventil, případně vstřikovače nafty. V praxi se to však děje jen u motorů s velmi vysokým nájezdem. Obšas mohou motor pozlobit výřivé klapky v sání. Stále se jedná o velice spolehlivé motory.
OM613
Datum výroby: 1999 - 2003
Technika: 6 - válec DOHC, 24V, Turbo, Common-Rail
Varianty: 3,2 L 145 kw
Použití: M-B W210 (E 320 CDI) M-B W220 (S 320 CDI)
Charakteristika: Vychází z konstrukce motoru OM611. Pozlobit může EGR ventil, případně vstřikovače nafty. V praxi se to však děje jen u motorů s velmi vysokým nájezdem. Obšas mohou motor pozlobit výřivé klapky v sání. Stále se jedná o velice spolehlivé motory.
OM628
Datum výroby: 1999 - 2005
Technika: 8 - válec DOHC, 32V, Twin - Turbo, Common-Rail
Varianty: 4,0 L 184 kw 4,0 L 191 kw
Použití: M-B W211 (E 400 CDI) M-B W220 (S 400 CDI) M-B W163 (ML 400 CDI) M-B W463 (G 400 CDI)
Charakteristika: První naftový 8-mi válcový motor od M-B, zcela nová konstrukce s hliníkovým blokem a hlavami. Od počátku splňuje ekologickou normu EURO 4. Motor nabízí mamutí zátah, avšak na úkor spolehlivosti. Nejčastěji pod ním odcházejí převodovky, pro které je kritický vysoký točivý moment motoru. Na motoru často odchází turbodmychadla, vstřikovače, EGR ventily. Ani mechanicky nepatří motor mezi držáky, často se vyskytují problémy s rozvody.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
OM646
Datum výroby: 2002 - 2010
Technika: 4 - válec DOHC, 16V, Turbo, Common-Rail
Varianty: 2,1 L 90 kw 2,1 L 100 kw 2,1 L 110 kw 2,1 L 125 kw
Použití: M-B W203 (C 200 CDI) ; (C 220 CDI) M-B W211 (E 200 CDI) ; (E 220 CDI) M-B CL203 (CLC 200 CDI) ; (CLC 220 CDI) M-B C209 (CLK 220 CDI) M-B W204 (C 200 CDI) ; (C 220 CDI)
Charakteristika: Motor je evolucí motoru OM611, který v této verzi hlavně dostal technologie pro splnění přísnější normy EURO 4 (snížení kompresního poměru, filtr DPF atd.). Spolehlivost se ovšem výrazněji zhoršila - problém je v poddimenzovaném olejovém managementu motoru. Jednak mají motory relativně slabé olejové čerpadla, kterým nechutnají tzv. lehkoběžné řídké oleje. Ty jsou navíc často ředěny naftou kvůli přívstřiku při regeneraci DPF. Výsledkem může být až zadření motoru. Zvláště to platí pro výkonější varianty. Dále může potrápit netěsné sací potrubí.
OM647
Datum výroby: 2002 - 2006
Technika: 5 - válec DOHC, 20V, Turbo, Common-Rail
Varianty: 2,7 L 130 kw
Použití: M-B W210 (E 270 CDI) M-B W211 (E 270 CDI)
Charakteristika: Vychází z konstrukce motoru OM646, avšak překvapivě je mechanicky odolnější. Oproti předchůdci OM612 dostal hlavně technologie pro splnění přísnější normy EURO 4 (snížení kompresního poměru, filtr DPF atd). Motor mohou potrápit vadné solenoidové vstřikovače.
OM648
Datum výroby: 2002 - 2005
Technika: 6 - válec DOHC, 24V, Turbo, Common-Rail
Varianty: 3,2 L 130 kw 3,2 L 150 kw
Použití: M-B W210 (E 320 CDI) M-B W211 (E 320 CDI) M-B W220 (S 320 CDI)
Charakteristika: Vychází z konstrukce motoru OM646, avšak překvapivě je mechanicky odolnější. Oproti předchůdci OM613 dostal hlavně technologie pro splnění přísnější normy EURO 4 (snížení kompresního poměru, filtr DPF atd). Motor mohou potrápit vadné solenoidové vstřikovače.
OM629
Datum výroby: 2005 - 2010
Technika: 8 - válec DOHC, 32V, Turbo, Common-Rail
Varianty: 4,0 L 225 kw 4,0 L 231 kw 4,0 L 235 kw
Použití: M-B W211 (E 420 CDI) M-B W221 (S 420 CDI) M-B W164 (ML 420 CDI) ; (ML 450 CDI) M-B X164 (GL 420 CDI) ; (GL 450 CDI)
Charakteristika: Evoluce motoru OM628, týkající se převážně přísnějíších emisních limitů (snížený kompresní poměr, filtr pevných částic atd.). Trochu se zlepšila mechanická spolehlivost, ale v zásadě je stále lepší se tomuto motoru vyhnout.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
OM642
Datum výroby: 2005 - 2018
Technika: 6 - válec DOHC, 24V, Turbo, Common-Rail
Varianty: 3,0 L 135 kw 3,0 L 140 kw 3,0 L 150 kw 3,0 L 165 kw 3,0 L 173 kw 3,0 L 185 kw 3,0 L 190 kw 3,0 L 195 kw
Použití: M-B W203 (C-class) M-B W204 (C-class) M-B W211 (E-class) M-B W212 (E-class) M-B W213 (E-class) M-B W221 (S-class) M-B W222 (S-class) M-B C209 (CLK) M-B W219 (CLS) M-B W164 (ML-class) M-B X253 (GLC-class) M-B W166 (ML-class) M-B X166 (GLS-class) M-B W251 (R-class) M-B W470 (X-class) M-B W219 (CLS-class) M-B W218 (CLS-class) M-B X204 (GLK-class)
Označení: 280 CDI 300 CDI 320 CDI 350 CDI
Charakteristika: První dieslový motor V6, v produkci nahradil dosavadní řadové 5-ti válce i 6-ti válce řady OM647 a OM648. Moderní celohliníková konstrukce. Celkově spolehlivý motor, který si navíc v rámci EURO4 variant dokázal obejít bez filtru pevných částic.
OM651
Datum výroby: 2008 - současnost
Technika: 4 - válec DOHC, 16V, Turbo, Common-Rail
Varianty: 1,8 L 80 kw 1,8 L 100 kw 2,1 L 100 kw 2,1 L 125 kw 2,1 L 150 kw
Použití: M-B W176 (A-class) M-B W246 (B-class) M-B W204 (C-class) M-B W212 (E-class) M-B W221 (S-class) M-B W222 (S-class)
M-B W166 (GL-class) M-B X204 (GLK-class) M-B C117 (CLA-class)
Označení: 180 CDI 200 CDI 220 CDI 250 CDI
Charakteristika: Nástupce motoru OM646, oproti němu motor upraven pro plnění přísnějších ekologických norem EURO 6. Nové piezo-elektrické vstřikovače pracující s větším tlakem paliva, další snížení kompresního poměru a zvětšení tlaku paliva. Zlobit zde může právě nový systém vstřikování paliva, mechanicky je naopak motor solidní, k poškození dochází pouze při nešetrném zacházení případně zanedbaném servisu.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
OM654
Datum výroby: 2016 - současnost
Technika: 4 - válec DOHC, 16V, Turbo, Common-Rail
Varianty: 2,0 L 110 kw 2,0 L 143 kw 2,0 L 180 kw
Použití: M-B W176 (A-class) M-B W246 (B-class) M-B W204 (C-class) M-B W212 (E-class) M-B W221 (S-class) M-B W222 (S-class)
M-B W166 (GL-class) M-B X204 (GLK-class) M-B C117 (CLA-class)
Označení: 180 CDI 200 CDI 220 CDI 250 CDI
Charakteristika: Nástupce motoru OM646. Oproti němu zaujme snížená hmotnost o 17%. Momentálně ještě nelze určit spolehlivost motoru.