Příprava paliva: čerpadlo-tryska (PD) EA188
Období výroby: 2000 - 2010
Eko norma: EURO 3 - EURO 4
Vstřikovače: PD Bosch solenoid (repasovaný cca 8500 Kč)
Rozvody: Řemen (do 4/2006 120.000 km ; od 5/2006 150.000 km)
Filtr DPF: Pouze motor s kódem BLS
Dvouhmotový setrvačník: Ano
Výkonové varianty:
1,2 TDI PD 6V 45 kw
1,4 TDI PD 6V 51 kw 1,4 TDI PD 6V 55 kw 1,4 TDI PD 6V 59 kw 1,4 TDI PD 6V 66 kw
1,9 TDI PD 8V 66 kw 1,9 TDI PD 8V 74 kw 1,9 TDI PD 8V 77 kw 1,9 TDI PD 8V 85 kw
1,9 TDI PD 8V 96 kw 1,9 TDI PD 8V 110 kw 1,9 TDI PD 8V 118 kw
+ vysoká spolehlivost, nízká spotřeba (byť vyšší než u předchůdce), motory s kódem BJB, BKC, BXE bez DPF
- nekultivovaný chod motoru zejména u tříválcových variant, motor s kódem BLS obsahuje DPF
Co může zlobit: váha vzduchu, EGR ventil (cca 5.000 Kč), turbodmychadlo, horší mechanická spolehlivost než u předchůdce vlivem long-life intervalů oleje, u posledních ročníku lze narazit na verze s DPF filtrem, který bývá v souvislosti se vstřikováním PD problematický (BLS).
Příprava paliva: čerpadlo-tryska (PD) EA188
Období výroby: 2003 - 2010
Eko norma: EURO 4
Vstřikovače: 103 kw - Bosch solenoid (repasovaný cca 8.500 Kč) 125 kw - VDO Continental piezo-elektrický (repasovaný cca 11.000 Kč)
Rozvody: Řemen (do 2006 120.000 km ; od 2006 150.000 km)
Filtr DPF: viz výkonové varianty
Dvouhmotový setrvačník: Ano
Výkonové varianty:
2,0 TDI PD 8V 100 kw DPF (BMA, BVH, BGW, BHW) 2,0 TDI PD 8V 103 kw DPF (BMM, BMP, BRT)
2,0 TDI PD 16V 100 kw (AZV, BMA) 2,0 TDI PD 16V 103 kw (BKP, BKD) 2,0 TDI PD 16V 103 kw DPF (BKD)
2,0 TDI PD 16V 125 kw DPF (BMN, BMR, BRD)
+ příznivá spotřeba, vysoký výkon a pružnost
- vysoká poruchovost, mechanické závady
Co může zlobit: závady na vstřikování (zvláště 125 kw verze), EGR ventil (cca 5000 Kč), zadření motoru vlivem rozvodů olejového čerpadla (BKP, BKD), praskání hlavy (8V je na tom lépe), problém s DPF, dvouhmotový setrvačník, turbodmychadlo, opotřebená vačková hřídel (týká se 8V variant)
Příprava paliva: common-rail (CR) EA189
Období výroby: 2008 - 2015
Eko norma: EURO 5
Vstřikovače: 1,6 TDi: VDO Continental piezo-elektrický (cca 9500 Kč) 2,0 TDi: Bosch piezo-elektrický (cca 10.000 Kč)
Rozvody: Řemen (210.000 km)
Filtr DPF: Ano
Dvouhmotový setrvačník: Ano
Výkonové varianty:
1,2 TDI CR 12V 55 kw
1,6 TDI CR 16V 55 kw 1,6 TDI CR 16V 66 kw 1,6 TDI CR 16V 77 kw
2,0 TDI CR 16V 81 kw 2,0 TDI CR 16V 103 kw 2,0 TDI CR 16V 105 kw 2,0 TDI CR 16V 125 kw 2,0 TDI CR 16V 130 kw
2,0 TDI CR 16V 132 kw
+ příznivá spotřeba, kultura chodu
- průměrná spolehlivost (verze biturbo 132 kw velice nespolehlivá)
Co může zlobit: DPF filtr, vyšší spotřeba oleje, vodou chlazený EGR ventil (cca 10.000 Kč), opotřebené vstřiky, propadlý ventil do válce
Příprava paliva: common-rail (CR) EA288
Období výroby: 2012 - současnost
Eko norma: EURO 5 - EURO 6 (od 9/2015)
Vstřikovače: Bosch solenoid (cca 10.000 Kč)
Rozvody: Řemen (210.000 km)
Filtr DPF: Ano
Dvouhmotový setrvačník: Ano
Výkonové varianty:
1,4 TDI CR 12V 55 kw 1,4 TDI CR 12V 66 kw 1,4 TDI CR 12V 77 kw
1,6 TDI CR 16V 59 kw 1,6 TDI CR 16V 66 kw 1,6 TDI CR 16V 77 kw 1,6 TDI CR 16V 81 kw 1,6 TDI CR 16V 85 kw 1,6 TDI CR 16V 88 kw
2,0 TDI CR 16V 88 kw 2,0 TDI CR 16V 110 kw 2,0 TDI CR 16V 135 kw 2,0 TDI CR 16V 140 kw 2,0 TDI CR 16V 176 kw
+ příznivá spotřeba, kultura chodu, mohutný výkon bi-turbo verze (176 kw), vylepšený systém EGR ventilu, spolehlivost
- většina motorů je vybavena systémem SCR (vstřikováním močoviny AD Blue) do výfuku
Co může zlobit: DPF filtr, přehřátí motoru