Přehled motorů TSI

Publikováno: 24.10.2018

Po minulém článku na téma TDI se podíváme na další motory od koncernu VW. Tentokrát na benzínové TSI (v modelech Audi označované jako TFSI). Vzhledem k široké rozšířenosti (vyskytují se v modelech značek VW, Škoda, Audi a Seat) se zaměříme pouze na motory o obsahu 1,0l - 2,0l. Exotičtější varianty 2,5 TFSI, 3,0 TFSI, 4,0 TFSI a 5,0 TFSI si připomeneme v jiném článku. Motory TSI (TFSI) při uvedení v roce 2004 přinesly velice moderní technologie (namátkou přímé vstřikování benzínu do válců), bohužel se též vyznačují vysokou poruchovostí. V tomto článku si uděláme stručný přehled.

Přehled motorů TSI

EA111 (1,2 - 1,4 TSI)

Rozvody motoru: řetěz

Období výroby: 2005 - 2014

Výkonové varianty:


1,2 TSI 8V 63 kw            1,2 TSI 8V 66 kw            1,2 TSI 8V 77 kw         

1,4 TSI 16V 90 kw          1,4 TSI 16V 96 kw          1,4 TSI 16V 103 kw          1,4 TSI 16V 110 kw          1,4 TSI 16V 118 kw          1,4 TSI 16V 125 kw         

1,4 TSI 16V 132 kw
 

+ příznivá spotřeba, pružnost motoru - zvlášť verze s kompresorem (od 103 kw)
- mechanická nespolehlivost

Co může zlobit: časté případy přeskočení rozvodového řetězu (náprava přišla až kolem roku 2012), zvýšená spotřeba oleje (zvláště 1,4 TSI), zadření kompresoru (u motorů 1,4 TSI od 103 kw), rozpad katalyzátoru, ředění oleje benzínem při častých studených startech a krátkých jízdách.


EA211; EA211 evo (1,0 - 1,5 TSI)

Rozvody motoru: řemen

Období výroby: 2011 - současnost

Výkonové varianty:


1,0 MPI 12V 44 kw         1,0 MPI 12V 50 kw         1,0 MPI 12V 55 kw

1,0 TSI 12V 63 kw          1,0 TSI 12V 70 kw          1,0 TSI 12V 81 kw          1,0 TSI 12V 85 kw         

1,2 TSI 16V 63 kw          1,2 TSI 16V 66 kw          1,2 TSI 16V 77 kw          1,2 TSI 16V 81 kw

1,4 TSI 16V 92 kw          1,4 TSI 16V 103 kw         1,4 TSI 16V 110 kw

1,5 TSI 16V 96 kw         1,5 TSI 16V 110 kw


+ velice spolehlivá nepřímovstřiková verze 1,0 MPi, příznivá spotřeba paliva, pružnost motoru, zvýšená mechanická spolehlivost vlivem nahrazení rozvodového řetězu řemenem.

- zatím nejsou známy zásadní nedostatky

Co může zlobit: zvýšená spotřeba oleje


EA113 (2,0 TSI)

Rozvody motoru: řetěz

Období výroby: 2004 - 2014

Výkonové varianty:


2,0 TSI 16V 125 kw          2,0 TSI 16V 147 kw          2,0 TSI 16V 169 kw          2,0 TSI 16V 177 kw          2,0 TSI 16V 188 kw          2,0 TSI 16V 195 kw
2,0 TSI 16V 200 kw


+ mechanická robustnost, slušná spolehlivost

- vyšší spotřeba paliva, průměrná kultivovanost

Co může zlobit: karbonizace motoru


EA888 (1,8 - 2,0 TSI)

Rozvody motoru: řetěz

Období výroby: 2008 - současnost

Výkonové varianty:


1,8 TSI 16V 88 kw            1,8 TSI 16V 118 kw          1,8 TSI 16V 125 kw         

2,0 TSI 16V 125 kw          2,0 TSI 16V 132 kw          2,0 TSI 16V 147 kw          2,0 TSI 16V 155 kw          2,0 TSI 16V 162 kw          2,0 TSI 16V 169 kw         

2,0 TSI 16V 195 kw          2,0 TSI 16V 206 kw          2,0 TSI 16V 221 kw          2,0 TSI 16V 228 kw


+ velice dobrá spotřeba paliva, kultivovanost

- vysoká poruchovost, mechanické závady

Co může zlobit: až do roku 2012 časté selhávání rozvodů, enormní spotřeba oleje (vlivem vysoké karbonizace spalovacích prostorů), závady na zapalování

Kontaktní formulář

Přemýšlíte o novém voze? Začněte tím, že nám sdělíte Vaše představy.



Váš prohlížeč (Internet Explorer) je zastaralý.

Již nevydává pro systém Windows žádné aktualizace. Stáhněte si jeden z těchto aktuálních, svobodných a vynikajících prohlížečů: